Ulubione kości | #RPGaDAY 9

Kości to jeden z tych gadżetów, które nigdy zbytnio mnie nie rajcowały. Nie muszą być piękne i wysublimowane, przede wszystkim powinny być funkcjonalne i czytelne. Dlatego w dzisiejszym poście nie opiszę cudeniek z Q-Workshop, tylko narzędzie, które zostało stworzone, by ułatwiać życie graczom i Mistrzom Gry.

hex_coverMechanika Ubiquity (wykorzystywana m.in. w Hollow Earth Expedition i All for One: Regime Diabolique) zakłada, że podczas testu za każdy posiadany punkt cechy i umiejętności gracze rzucają jedną kostką, która oferuje równe szanse na uzyskanie sukcesu i porażki.

Można do tego celu wykorzystać k6 (1-3 = porażka, 4-6 = sukces) albo dowolny inny rodzaj kostki. Równie dobrze w Ubiquity test można wykonać przy użyciu monet (orzeł = sukces, reszka = porażka), dociąganych kart (czerwone = sukces, czarne = porażka), czy dowolnego innego sposobu, który wpadnie Wam do głowy.

Niestety, wszystkie te sposoby mają jedną wadę. Wykorzystywane w grze pule są dość spore, więc rozstrzygnięcie testu za pomocą podanych sposobów może zająć dłuższą chwilę i zwolnić tempo akcji. Poznajcie zatem rekomendowane kości – Ubiquity Dice.

Ubiquity Dice

Każda z kości jest stworzona na bazie k8 i oznaczona jednym z trzech kolorów. Biała symuluje rzut jedną kością, posiada 50% ścian odpowiadających za porażkę i 50% za pojedynczy sukces. Na podobnej zasadzie czerwona kość symuluje rzut dwiema koścmi, a niebieska trzema – w zależności od rozkładu prawdopodobieństwa sukcesów każdy wynik posiada przyporządkowaną mu odpowiednią ilość ścianek.

Podczas sesji wystarczy sięgnąć po kości Ubiquity w odpowiedniej ilości (np. umiejętność na poziomie 5 = jedna niebieska + dwie białe lub dwie czerwone i jedna biała) i zsumować wyniki, by w mgnieniu oka poznać wynik testu. Proste i skuteczne.


Ten wpis jest częścią akcji #RPGaDAY. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj ten wpis.

Bądź pierwszy i zostaw swój komentarz. Nie bądź nieśmiały.

Dołącz do dyskusji

Możesz używać HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>