Ulubiona postać | #RPGaDAY 8

Gdybyście zapytali mnie rok temu o ulubioną postać, odpowiedziałbym bez wahania: Musa. To postać, którą przez długie lata grałem w Mage the Awakening – student japonistyki z Krakowa, Thyrsus należący do Adamantytowych Strzał. Ale w ubiegłym roku po raz pierwszy zagrałem w Numenerę i nowa postać błyskawicznie wskoczyła na sam szczyt listy ulubionych.

Numenera-Corebook-Cover-2013-06-18Numenera osadzona jest w realiach Dziewiątego Świata, który nastanie na Ziemi za miliard lat. Osiem poprzednich cywilizacji sięgało gwiazd, otwierało bramy do innych wymiarów, rozwijało niezwykłe technologie, odprawiało bluźniercze rytuały itd. Wszystkie te cywilizacje upadły, a obecny świat istnieje na ich zgliszczach. Na każdym kroku można natknąć się na prastare maszyny, dawno zapomniane podziemne kompleksy i wykręcone istoty rodem z sennych koszmarów.

Monte Cook pod płaszczykiem science fiction stworzył świat fantasy, w którym wszystkie chwyty są dozwolone, a im dziwniejsze pomysły, tym lepiej.

Tworząc postać wyszedłem od konceptu silnego, lekko nieobliczalnego wojownika przypominającego Hulka. Descriptor „strong” oraz focus „who rages” najbardziej odpowiadały moim potrzebom, ale postanowiłem dodać do nich mały twist. W ten sposób powstał…

V’Rog – strong glaive who rages

V'Rog

Olbrzymi gość, który chodzi stale przygarbiony, ale i tak mierzy ponad 220 cm. Wygląda jak wolno poruszająca się góra mięśni pokryta tatuażami i odziana w pancerz. V’Rog jest spokojny i całkiem przyjazny, ale niezbyt dobry w nawiązywaniu kontaktów. Może to wina kiepskiego pierwszego wrażenia?

Czasem wpada w morderczy szał – biada każdemu przeciwnikowi, który stanie mu wtedy na drodze. V’rog walczy olbrzymim kawałkiem jakiejś dawno nieczynnej maszyny, który służy mu za dwuręczny młot.

V’Rog nie pamięta skąd pochodzi i nie zna swoich bliskich (o ile ich kiedykolwiek miał). Jego pamięć sięga jedynie ostatnich kilku lat, podczas których wędrował po świecie. Czasem na swojej drodze spotyka nieznajomych, którzy gotowi są przysiąc, że widzieli postać podobną do niego w tym samym miejscu wiele lat wcześniej. Podczas swoich podróży trafia w miejsca, w których nigdy wcześniej nie był, ale które wydają mu się dziwnie znajome. Niektóre widoki, dźwięki i zapachy przywołują odległe, zamglone wspomnienia albo sny.

V’Rog jest przekonany, że jego ciało cały czas bardzo powoli się zmienia. Co jakiś czas musi przerabiać niepasujące fragmenty pancerza lub ubrań (jakby podczas kilku godzin odpoczynku zmieniły swój kształt albo rozmiar), a bronie nie zawsze leżą mu w dłoni tak, jak powinny. Wydaje mu się, że także jego twarz ulega ciągłym zmianom – niezbyt pamięta jak wyglądał pół roku temu, ale czasem, gdy przegląda się w lustrze, nie jest w stanie rozpoznać swojego odbicia.

Być może pewnego dnia V’Rog odkryje prawdę o swoim pochodzeniu i dowie się, czy jest tylko wybrykiem natury – zwyczajnym mutantem – czy może jego historia kryje w sobie jakiś mroczny sekret.

Startowe staty:

V’Rog – strong glaive who rages
(inborn traits)

Might 21 Edge 1
Speed 10 Edge 1
Intellect 7 Edge 0

Effort: 1

Bash
Frenzy

Medium Armor
sledge hammer (heavy),
heavy crossbow (heavy) +12 bolts,
greatsword (heavy)

2 Cyphers
1 Oddity
5 shins

Jumping – trained
Smashing – trained
Climbing – trained
Intimidation – trained


Ten wpis jest częścią akcji #RPGaDAY. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj ten wpis.

Bądź pierwszy i zostaw swój komentarz. Nie bądź nieśmiały.

Dołącz do dyskusji

Możesz używać HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>